مارامو پلاس-لوگو
توری پشت سنگ چیست؟

توری پشت سنگ یا توری اپوکسی چیست؟

فهرست عناوین

توری پشت سنگ یا توری اپوکسی نوعی توری فایبرگلاس است که متریال آن الیاف شیشه و مواد پلیمری می باشد. کامپوزیت توری نوعی مواد معدنی است که ترکیبی از چند ماده است. این ماده دارای ویژگی‌هایی مثل چگالی کمتر و طول عمر بیشتر است. الیاف شیشه ای موجود در تور پشت سنگ نقش ماده تقویت کننده‌ دارد. از توری اپوکسی در نمای سازه‌ها و سنگ‌های ساختمانی استفاده می‌شود. در این مقاله به کاربرد ها و خصوصیات توری پشت سنگ پرداخته می شود.

کاربرد توری در تولید سنگ

رایج‌ترین کاربرد توری پشت سنگ برای افزایش استحکام سنگ ساختمانی است. پس از اینکه در کارخانه سنگ‌بری، سنگ برش خورد و کوپ سنگ به ورقه‌ ورقه شد، این توری‌ها را به وسیله رزین و چسب رزین اپوکسی مخصوص به پشت سنگ نصب می‌کنند.

بنابراین برای چسباندن توری پشت سنگ به رزینی مخصوص نیاز است که باعث می‌شود که سنگ زمان پولیش خوردن، جابه‌جایی و نصب حتی اگر ترک‌خوردگی داشته‌باشد از هم جدا نشوند. همینطور ترک‌ها و رگه‌هایی که به صورت طبیعی روی سنگ وجود دارند در صورت استفاده از این توری، این شیارها باز نمی‌شوند و سنگ سالم می‌ماند.

 مصارف توری پشت سنگ

  • صنعت سنگ و عایق کاری: در این صنایع کاربردهای متنوعی دارد.
  • آماده‌کردن دیوار برای اجرای گچ و سیمانکاری: نصب این توری در گچ و سیمان از ترک خوردگی جلوگیری می کند.
  • اجرای کف سرویس‌های بهداشتی، استخرها، پشت‌بام‌ها و غیره
  • استفاده برای سنگ‌های مختلف مانندسنگ گرانیت، مرمر و مرمریت، تراورتن و غیره
انواع توری فایبرگلاس پشت سنگ

انواع توری فایبرگلاس پشت سنگ

همانطور که می دانیم توری پشت سنگ در گرماژهای متنوع تولید می شود که هر کدام از آنها برای مصارف یا سنگ های خاصی کاربرد دارد.

  • توری پشت سنگ ۴۵ گرمی: در تیرآهن در قسمت و بخش‌های مشترک با دیگر مواد پرکننده استفاده می‌شود. در زیرسازی و دیزاین کاشی‌های کوچک هم کاربرد دارد.
  • توری فایبرگلاس 75 گرمی: برای استفاده در سنگ‌های ساختمانی تزئینی مخصوص فضای داخلی استفاده می‌شود.
  • توری 110 گرمی: گزینه‌ مناسبی برای انواع سنگ‌های ساختمانی است. از این توری با استفاده از چسب اپوکسی به پشت سنگ می‌چسبد. بنابراین به آن توری اپوکسی سنگ می‌گویند.
  • توری 125 گرمی: اغلب برای سنگ‌های نما به‌کار می‌روند. باتوجه به نصب آن، نیازی به استفاده از روش اسکوپ در نصب سنگ نما نیست. با این حال متخصصان سنگ ‌کاری، جهت اطمینان از دوام و ماندگاری نما، از هر دو شیوه استفاده می‌کنند.
  • توری 145 گرمی: هم در سنگ‌های ساختمانی مصرف می‌شود. این توری به‌طور گسترده‌تری برای بالا بردن دوام و قدرت چسبندگی سنگ‌هایی مثل مرمر و گرانیت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در نهایت

 توری فایبرگلاس و رزین اپوکسی سنگ مارامو، با کیفیت‌ترین توری موجود در بازار را با مناسب‌ترین قیمت عرضه میکند که دارای استاندارد اروپا و مشخصه اش سه خط و به رنگ سفید می باشد. برای دریافت جزیات بیشتر در مورد توری پشت سنگ یا توری اپوکسی می توان به سایت مارامو+ مراجعه کرد.

5/5 - (24 امتیاز)

جدیدترین مطالب